Nu skiljs våra vägar...

Veterinären ringde kl 9 i morse och berättade att Catz blodprover var mycket allvarliga. Hon har blodbrist och skyhöga levervärden som visar att leverns celler håller på att dö.Njurarna har också påverkats och en massa annat som jag inte riktigt minns nu. Jag bestämde mig direkt för att låta henne få resa vidare och vi har tid kl 12 i dag. Spelade in två filmer med mobilen när vi skulle gå ut och hon gjorde som hon brukar, hämtar mina skor och lägger tillbaka dem hela tiden <3 Sedan en film i parken i regnet. Efter filmen så började hon leka med en pinne så det känns helt overkligt att hon kommer vara borta om ett par timmar.
 
Just nu ligger vi på den mjuka mattan i rummet med öppen balkongdörr och lyssnar till regnet med filtar över oss. Vi ligger bredvid varandra och jag pratar med Catz om underbara minnen från våra 10 år tillsammans och förklarar också hur skönt det kommer att bli för henne att slippa kroppen med alla problem.Vet att hennes gamla extramamma Vilma och mina föräldrars hund Bobbis väntar på henne nu och förmodligen förbereder ett riktigt välkomstfirande. Kanske även Pappa Tyke som blev 20 år som hon aldrig träffat finns där för att välkomna henne.
 
Jag är ledsen av själviska skäl eftersom jag blir kvar med tomheten och saknaden. Men jag känner stor tacksamhet för att fått den extraordinära förmånen att fått haft en sådan fantastiskt lojal, klok, kärleksfull och tapper hund vid min sida i 10 år.Tack för allt min älskade Catz - Black Zone´s Bald Eagle Chick <3
Siv Lundin
2016-08-05 @ 14:12:38

Åh, så ledsamt😥, lilla tappra Catz❤️, kramar till dig Camilla❤️

Svar: Tapper är precis vad hon var min tös <3 Kram
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar