Uppdatering om Catz

Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte skrivit något blogginlägg på alltför lång tid men det har varit galet mycket att göra både dagar, kvällar och helger.
 
Catz var i alla fall till veterinären för några veckor sedan för att ta  skraptester på huden och se vad hennes sår kunde vara. Jag misstänkte ju starkt ringorm. Jag har köpt ett schampo, salva och kräm som är helt naturligt och fritt från tillsatser som är läkande och klådstillande. Hon har badats i schampot regelbundet och verkar tycka det är skönt efteråt. Hos veterinären tog man prover för parasiter, jästsvamp, hudbakterier och ringorm. Jag bad även om blodprov för att få ett leverprov och sänka etc. Dock ska jag tillägga att Catz inte har mått så bra fysiskt sedan innan april 2014. Hon är så pigg, har sådan energi att det är svårt att fatta!
 
Hos veterinären. Hon blir så stressad där (inte så konstigt med tanke på all smärta hon har tillfogats där), så denna gång körde vi sök av godis och konster för att hålla fokus på annat.
 
Provresultaten fick jag per telefon tre dagar senare där det visade negativt på alla hudprover utom ringorm som skulle dröja upp till tre veckor att få resultatet på. Blodproverna visade följande: Njurar bra, sänka normal, socker normalt, ena leverprovet normalt, det andra leverprovet lindrigt till måttligt förhöjt vilket är en stor förbättring mot senast i Uppsala för drygt fyra månader sedan. Resultatet på testet av ringorm kom i förrgår och även det var negativt.
 
Pratade med Catz homeopat som tror att hennes hudproblem är resultatet av en utrensning i kroppen, liknande den hon hade sist, men det är dock kraftigare denna gång. Hon säger att det är bra när kroppen läker inifrån och ut och det håller jag med om. Hoppas dock att hon slipper ha dessa besvär så länge.
 
Angående spondylosen så beslöt jag mig ju för att testa ett homeopatmedel mot hennes spondylos. Hon mådde vädligt bra i rygg och bakben när vi började men det har bara blivit bättre. Hon klarar nu långa promenader (går dock inte mer än 40 minuter åt gången för att inte överanstränga, men hon är inte nöjd med det), hon klarar uppförsbackar utan problem, hon verkar inte stel på morgonen och bakbenen darrar i princip inget längre. Däremot är inte spondylosen borta, men otroligt mycket bättre! Jag vill tro att det beror på homeopatmedlet men kan ju inte vara helt säker på att det inte bara är en väldigt bra period. Oavsett så är jag enormt tacksam och glad för hennes mående!
 
I skogen för ett par veckor sedan. Hon njuter verkligen av sitt liv nu.
 
Vi är ute i skogen minst tre dagar i veckan och hon t o m rejsar omkring som en galning nu för tiden. Det är full fart framåt :) Inne vill hon jobba och har lärt sig att hämta skor på skohyllan, samt lägga tillbaka skor på skohyllan. Hon kommer varje dag med bollar och leksaker till mig när jag sitter vid skärmen och jobbar och vill ha i gång mig. Helt otroligt av en hund som varit dödsdömd så många gånger!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar