Nu gäller det!

I morgon åker Catz och jag med tåget till Uppsala för undersökning av en Ortoped på Djursjukhuset. Egentligen behövs det inte göras en undersökning eftersom hon redan gått igenom en sådan här i Sundsvall men om det inte görs så har hon ingen "egen" veterinär där som har rätt att bedömma röntgenresultatet utan det måste då skickas till Sundsvall för bedömning. Dessutom så har det krånglat så väldigt den senaste veckan då veterinären här i Sundsvall skickade förfrågan till Agria angående ersättning för röntgen. Agrias svar var följande:
 
"Djursjukhuset dit ni remitterar hunden får inkomma med ny CT-förfrågan om de anser att det är möjligt att operera."
 
Detta innebär alltså att Uppsala Djursjukhus måste uttala sig INNAN röntgen och innan de ens träffat Catz om det är möjligt att operera för annars godkänner inte Agria röntgen, som är till för att ta reda på om det är möjligt att operera! Moment 22 med andra ord!
 
Vi hade alltså en tid kl 09:30 i morgon för undersökning av Ortoped och kl 10:30 var det tid bokat för MR (eller CT som nu Agria påstår). Eftersom Agria har 24 timmar på sig att svara så kan vi inte röntga samma dag. Som tur var kunde de i Uppsala trolla fram en tid för röntgen dagen efter, på torsdag kl 11. Tyvärr är de överkomliga vandrarhem och hotell som tar emot hundar, fullbokade och vi får åka tåg hem i morgon för att på torsdag på nytt ta tåget ner.
 
Dessutom är det en preliminär operationstid bokad på måndag så nu håller jag alla tummar och tår för att allt går vägen! Catz har fått klorna klippta och tasspälsen ansad för att vara så fin som möjligt inför resan i morgon :)
 
Kram på er alla och tack för ert fantastiska stöd <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar