Catz still going strong

Nu var det verkligt länge sedan jag gjorde ett inlägg i bloggen och det beklagar jag. Jag har haft en tuff höst med flera dödsfall, cancerbesked och en stressig tillvaro men nu är det nytt år och jag ser med tillförsikt fram emot ett spännande 2015!
 
Catz mår bra. Hon har till och från det lite jobbigt med bakbenen men i övrigt är hon pigg, glad och busig som en valp :) Hon har lagt sig till med att hämta vantar, mössor och strumpor för att sedan sätta sig och leverera dessa framför mig titt som tätt. Naturligtvis belönar jag med godis trots att jag vet att jag då uppmuntrar henne att fortsätta. Det gör mig så glad att hon har så mycket lekfullhet i kroppen och jag gläds åt varje dag jag får uppleva tillsammans med henne. Jag som inte ens trodde hon skulle få uppleva sommaren och nu går vi promenader i snön varje dag.
 
I dag var vi i skogen och hon slängde sig plötsligt i väg i djupsnön och började spåra i rådjursspåren den lilla tokan. Jaktinstinken finns hos alla raser. Vi har haft några kalla dagar och jag är då noga med att ta på henne vintertäcket så hon håller ryggen varm. Hon verkar trivas ypperligt i sitt täcke <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar