I sämre form....

Vi var ju hos kiropraktorn för en vecka sedan för andra gången. IS-leden som Catz har haft problem med var mycket bättre tyckte kiropraktorn Ylva. Hon gick igenom hela Catz igen och denna gång var det stor skillnad. Hon var mycket mer avslappnad och skrek endast till en gång när Ylva behandlade den vänstra IS-leden.
 
Dock är Catz sämre. Hennes bakben skakar mer (detta började för flera veckor sedan), hon avlastar höger bak, dock utan att halta, hon är allmänt stel i bakbenen och sover mer. Det lutar åt ett veterinärbesök i nästa vecka.
 
Enligt Ylva finns inga pålagringar i höfter eller knän, ej heller fram. Även tassarna är i fint skick. Ylva säger att det sitter i ryggen och nu när IS-leden är så mycket bättre, som dessutom gäller den vänstra leden och hon de största problemen på höger sida, så är det mycket troligt att hon har pålagringar i ryggen mellan diskarna. Typiskt för detta är också att det går i perioder. Hon får nu korta promenader vars längd bestäms av henne själv. Ena dagen vill hon vända efter 5 minuter för att nästa gå i 20 minuter utan större problem. Hon får nu filt på sig när hon ligger i soffan och har täcke ute om det inte är soligt och varmt. Det tokiga med artros/pålagringar är att motion och rörelse (i kontrollerad, lugn form), förbättrar tillståndet, men är svårt att få till då hunden har ont.
 
De goda nyheterna är att det finns homeopatmedel som kan göra underverk med artros och pålagringar. Så jag har kontaktat Catz homeopat angående detta. Tänkte kombinera detta med behandlingar inom frekvensmedicin och kraniosakrala behandlingar, som båda har hjälpt Catz otroligt och nästan omedelbart gett henne stor förbättring. Så Ingela och Anna, hoppas ni kan komma och hjälpa Catz efter påsken :)
 
Utöver detta så äter Catz gurkmeja, nyponpulver och fiskolja som är suveränt för problem med skelett, muskulatur och leder. Ska i dag också hämta ut MSM och Silver som hon ska börja få igen efter några månaders uppehåll.
 
Kan inte låta bli att tycka att tjejen har otur med sin kropp. Hennes Pappa Tyke fyllde 19 modiga år den 1/3 och hennes Mamma Fame blir 13 år i år. Alla Catz 11 kullsyskon verkar också ha hälsan och må toppen så jag tycker nog att Catz borde få bli frisk och njuta av livet snart. Vill också påpeka att hon ändå mår ganska bra. Hon styr upp katten Elvis, springer in i köket så fort någon öppnar kylen, hämtar bollen och gnager på sina märgben i timmar. Vore hon i sämre skick skulle jag inte sitta här lugnt!
 
Önskar Er alla en riktigt GLAD PÅSK! :)

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar