Soffan igen

 
I går kväll strax innan det var dags att gå och lägga sig så sitter jag i soffan och pratar i telefon med min Mamma när Catz gör mig helt paff genom att kliva upp i soffan för första gången sedan hon blev sjuk! Där rullade hon ihop sig och verkade nöjd :) Det känns väldigt positivt vad gäller hennes onda rygg och nacke!
 
I övrigt så är hon full av energi och väldigt uttråkad. Hon hittar pinnar på rastningarna i parken som hon ruskar och jag kan riktigt se hur det spritter i hennes ben! Helst av allt vill hon springa fort! Varje dag kommer hon hoppfullt med sin boll i munnen och vill leka och varje gång vi ska ut så hämtar hon den för att visa att hon vill ha lite fart och fläkt på rastningen. Vilket jag tyvärr måste säga nej till än så länge.
Vi har som längst varit på promenader på ca 25 minuter men i dag tänkte jag utöka till ca 40 minuter och se om allt verkar gå bra. Hon travar så fort på promenaderna att det blir rena powerwalken för Matte :) 
Jag vaknade i morse av en mardröm där jag drömde att Catz somnade in i mina armar.... Så otroligt lycklig när jag ser henne må bra bredvid mig! Nu sticker vi ut på en prommis i solen! 
Ha en härlig lördag!
 
Anonym
2014-05-03 @ 15:11:39

Lek med henne!!! /Lilian

Svar: Det gör jag Lilian, men kan inte leka så som hon vill med vilda dragkamper och rusningar.
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar