Det går framåt

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen tyvärr. Jag jobbar så mycket nu att jag inte hinner med något annat. I söndags fick Catz i alla fall sin tredje kraniosakrala behandling och den var annorlunda för henne denna gång då hon var så uppe i varv och mest ville leka i stället för att njuta av behandlingen som hon brukar. Hon har haft problem med sitt öra till och från i många år och det har visat sig som så att då hon skäller så blir hon väldigt påverkad i örat och börjar skaka på huvudet och går med örat sänkt en längre stund. Ett par dagar innan behandlingen kom detta tillbaka och då Ingela jobbade med hennes öron så kände hon att det var det vänstra örat och trumhinnan som spökade. Hon hade ett otrevligt lock i örat och när Ingela jobbat klart med det så hade örongången vidgats. Hon har inte haft minsta problem med örat efter behandlingen. Förra behandlingen så kände Ingela hur kraftigt Catz lever jobbade och hon blev otroligt varm över korset under behandlingen. Jag trodde ju att hennes kala fläck kommer sig av alla gifter som hennes kropp nu håller på att rensa ut och Ingela trodde att fläcken kommit sig av att kroppen hittat en väg ut för gifterna. Det var ju också över korset som hon blev så varm och det är där fläcken sitter. Hennes vänstra bakben som har varit stelt och orsakat lite hälta till och från är mycket troligt kopplat till hennes vänstra njure som Ingela kände av vid den andra behandlingen. Bakbenet hänger i hop med njuren på så sätt att det kan visa sig i stelhet och hälta om njuren har problem. Hon är i alla fall mycket bättre i benet och jag upplever att hon blir piggare och vitalare för varje vecka som går! :) I dag tog vi med bollen på vår promenad igen och kastade den faktiskt flera gånger och hade dragkamp och sökövningar. Vi körde inte på den högsta växeln utan kanske 60% av den. Men jäklar vad hon sprang och var glad! Jag upplever henne på det hela taget som gladare och mer lekfull nu för tiden. Hon har dessutom börjat få överskottsenergi om vi inte hunnit med en riktigt långprommis :) Det är så himla härligt att bevittna denna utdömda hund må så himla bra och bli piggare och gladare hela tiden!
Efter lek så vilar vi lite :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar