Catz fest


I fredags såg vi till att ordna en liten fest för Catz för att fira segern över cancern och även för att fira hennes födelsedag som infaller i morgon måndag. Jag har många gånger denna vår och sommar tvivlat på att Catz skulle vara kvar och få fira sin åttonde födelsedag. Hennes Pappa Tyke i USA är 18 år och hennes Mamma Fame är 12 år och är superpigg så jag har liksom aldrig tyckt att 7-8 år är någon ålder på en ranch-aussie som henne! De är sega de här arbetshundarna :)
 
 
 
Vi hade i alla fall ett kanonväder i fredags och Catz fick vara med under hela kvällen i trädgården och njöt av sina presenter och ett köttben. Vi tvåbenta korkade upp Champagne och skålade för Catz!
 
Nu är det bara livmodern kvar att få bukt med på det ena eller det andra sättet så ska Catz förhoppningsvis orka träna, gå långa promenader och kanske hitta på en massa kul med Matte de närmaste åren!
En riktig mirakelhund - det är vad hon är! <3
 
 
 
Kopierar också texten jag lade upp i torsdags på min privata Facebook :
 

Den 7 april upptäcktes förändingar på Catz lever via ultrljud. Hon öppnades och levern var full av tumörer. Efter analys visade det sig vara en aggressiv och snabbspridande cancer och största delen av tumörerna gick inte att avlägsna. Vi fick beskedet att hon skulle överleva i 2-3 månader. I går den 23 juli, efter 3,5 månaders kamp mot cancern med alternativa metoder, så visade varken ultraljud eller röntgen längre några tumörer! Jag vill tacka alla som stöttat oss, följt Catz på bloggen http://catzintebaraenhund.blogg.se. De uppmuntrande orden, omtänksamheten och engagemanget har gett mig kraft när jag behövt det som mest.

Ett speciellt tack vill jag rikta till Ingela Johansson, som med sitt stora hjärta, sin kunskap och sin tilltro har behandlat Catz med kraniosakral terapi under de gångna månaderna.

Ett lika speciellt tack vill jag ge Charlotta Jaakkola på whiteday.se som genom sin kunskap, sitt engagemang och sin tid hjälpt Catz på vägen mot tillfrisknandet med homeopatiska medel och råd om tillskott.

Ett stort tack till Annelie Westesson som anlitades för att ge Catz distanshealing men gav så mycket mer i form av personligt engagemang och äkta omtanke.

Tack även till personalen på Alg-börjes som gav mig råd om de fantastiska algerna Catz har ätit under den här tiden.

Sist, men absolut inte minst, ett varmt tack till alla vänner som skickat healing, stöttat, tröstat och visat så mycket omtanke. Från mitt hjärta - TACK <3

Dela gärna detta och bloggen så fler människor får vetskap att det finns hopp även när läkare/veterinärer säger annat.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar