Hitta rätt medel är inte lätt

I dag är det höst i luften och jag använde strumpor i skorna för första gången på många veckor. Älskar hösten och den klara luften, färgerna och mörkret om kvällarna.
 
Catz verkar tycka det är skönt att slippa den tryckande, fuktiga värmen :)
 
I onsdagskväll hade jag ett långt telefonsamtal med Catz homeopat Charlotta Jaakkola angående att hitta rätt medel för hennes hormonproblem. Hon hade fortfarande det jobbigt med bakbenen och det kommer nästan säkert från livmodern vars problem spökat ett tag. Charlotta berättade att kroppen alltid tar hand om det mest akuta först och då får andra problem stå tillbaka. T ex om man är förkyld och bryter benet så "försvinner" förkylningen. Den kommer dock troligen tillbaka när det akuta är på väg att bli bra igen. Så var det nog med hennes livmoderproblem när vi upptäckte och började behandla cancern.
 
Nu har det gått mer än fyra månader sedan den dagen då vi fick hennes cancerbesked. Cancern är borta men behandlingen fortsätter för att inte den ska komma tillbaka. Vi jobbar vidare med hennes hormonproblem och i fredags damp det ner en hel bunt påsar med vita piller från Charlotta. Vi satte in ett nytt medel vid namn Lycopodium som hon fick på fredag, lördag och söndag. Jag kan inte se just någon förbättring i bakbenen ännu och antingen får vi avvakta effekten några dagar till eller sätta in ett annat medel. Det är inte alltid helt lätt att hitta rätt homeopatmedel då det ska matcha individens personlighet och symtom.
 
I början av förra veckan var hon inte så pigg. Hon sov mest hela tiden och svullnade i halsen. Troligen var det halsmandlarna som svullnat p g a immunförsvarets påslag. Hon kliade sig mycket mot halsen och har under en månads tid dragits med hosta. På torsdagen vände det helt plötsligt. Svullnaden gick ned och Catz blev mycket piggare. Dessutom försvann hostan och hon snarkar knappt längre!
 
I lördags kom Ingela Johansson, Catz kraniosakrala terapeut, som blivit en god vän. Hon gav Catz en behandling och kunde åter konstatera att hennes ryggskada inte är orsak till bakbensproblemen. Detta är så skönt att veta eftersom det är lättare att lösa hormonproblemen med livmodern än en gammal ryggskada från 2007.
 
I det stora hela så mår Catz väldigt bra, men har gått upp lite i vikt p g a utebliven motion som kommer sig av problemen med bakbenen. Jag är dock övertygad om att hon snart är sitt vanliga pigga, galna jag igen och när det händer så har jag planer på att ordna med tillökning så Catz får en fyrbent flockkamrat och kan busa som nedan med sin syster Älva :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar