Torsdag och stora framsteg

I dag (med första gången i natt),  har Catz ätit för första gången på fyra dagar och jag är lycklig som ett barn på julafton! I natt åt hon några teskeder burkdiet-mat från veterinären och i förmiddags lite till. Sedan satt jag i telefonsamtal med djurhomeopaten i 1,5 timme och lade upp en akutplan för behandling. Efter detta så åkte vi upp till veterinären och denna gång behövde hon inte stanna hela dagen för dropp utan fick ta bort kanylen på benet och följa med hem igen! Lycklig hund och lycklig Matte :) Jag beslutade mig för att inte sätta smärtstillande plåster på henne då jag inte ville tynga hennes lever med fler gifter. Hon har i dag varit mycket piggare och sovit lugnare.
 
I dag kom carragenalgerna som jag har beställt och jag ställde mig i kväll för att koka dessa med vatten till en gele som jag sedan silade och ställde kallt för att svalna. Dessa alger har en fantastiskt läkande effekt på kroppen och har visat sig hjälpa levern mycket bra när det gällt inflammationer. Den räddade även, för några år sedan,  min Schäfer från en prostatatumör som veterinären vill låta honom somna in för. På två veckor hade den halverats i storlek och veterinären frågade vad sjutton vi hade gjort? När jag svarade alger och healing så svarade hon att "sånt trodde hon inte på, men ett mirakel var det". Avlivning var inte längre aktuellt deklarerade hon :)
Så denna lilla ishavsalg vill jag definitvit lägga till i Catz armé!
 
Homeopaten bad mig även köpa MSM som är organiskt svavel och så åkte jag och gjorde medan sonen Lucas satt och höll Catz sällskap i gästrummet som blivit vår lilla lya med täcken över hela golvet dessa dagar :)
MSM har jag själv ätit under perioder och jag har läst om väldigt många som fått häpnadsväckande resultat av vitt skilda karaktärer genom åren.
 
Efter detta så blev det inköp av ekologisk köttfärs till sjuklingen och på eftermiddagen rullande jag små, små kulor med bland annat MSM-pulver i som hon med god aptit slukade! I kväll fick hon ytterligare några kulor med gelen från Carragenalgerna och det gick också ner så nu är jag själaglad!
I morgon ska medicinerna från Homeopaten komma!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar