Stygnen tagna och Glad Påsk

I förmiddags var Catz och jag hos veterinären för att ta stygnen på magen och hon var så himla duktig trots att jag förstår hur jobbigt hon måste ha tyckt det var att åka upp dit igen och bli utsatt för allehanda prövningar. Veterinären tyckte det hade läkt jättefint!
 
 
Hon skakade som ett asplöv förstås men fann sig snällt i behandlingen. Jag försöker alltid att i möjligaste mån be Catz att göra saker själv än att direkt använda tvång. Till exempel så säger jag "upp" för att hon själv ska hoppa upp på undersökningsbordet. Det gör hon lika glatt varje gång eftersom det blir en uppgift. Sedan säger jag "ligg" för att få henne i liggande ställning och slutligen frågar jag om hon är "trött" för att hon själv ska lägga sig på sidan. Det sistnämnda lyckas inte alltid då hon ofta är så spänd och att lägga sig på sidan blir då lite för utlämnande för henne. Det gör i alla fall en enorm skillnad för hunden om de t ex hoppar i badkaret själva då de ska tvättas än om man lyfter i dem. Godiset man ger som belöning hjälper också till att göra behandlingen mer positiv.
 
Nu väntar snart påskmiddag hos Mamma och Pappa för mig och Lucas. Även Catz ska med förstås. Mamma gör alltid världens bästa påskbord allt hemlagat :)
 
Önskar Er alla, både två- och fyrbenta en riktigt GLAD PÅSK! :)
 
 
Jessica

Hoppas det blir bra fort =)

Jag ger Mush och barf, såg ditt kommentar inne på deras sida. Har inte ångrat mig alls =)

Svar: Tack Jessica! :) Härligt att höra att du känner dig så nöjd med foderbytet :)
Ha det så gott!

Kram
Camilla & Catz
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar