Äntligen hjälp av hundkiropraktor

Efter att ha sökt med ljus och lykta så hittade jag till slut Ylva Pettersson på AJ kliniken i Hudiksvall och bokade tid för en behandling. I eftermiddags hade Catz tid hos henne så vi tog tåget ner.
 
 
Väl hos Ylva så gick vi in i ett behandlingsrum där Ylva lade en filt på golvet och så satte vi oss båda ner där med Catz och jag fick berätta hennes historia och symtom. Ylva började känna igenom Catz och tryckte på ryggraden och alla möjliga ställen. När hon tryckte på en punkt området kring korset så skrek Catz till. Det var SI-leden (korsbandsleden) på vänster sida. Catz hade en låsning där som orsakat problem. Ylva fortsatte att jobba med bakbenen och vid ett tillfälle hördes ett högt ljud då något hoppade på plats i Catz knä. Hela ryggraden jobbades igenom, liksom alla fyra benen, skuldrorna och nacken. Det gjorde rejält ont många gånger men hon är en fantastisk hund och gör aldrig minsta försök att nafsa, utan skriker till och försöker fly i stället. Efter en stund så märktes det att spänningar släppte och att hon trots smärtan också tyckte det var lite skönt stundvis.
 
Nu blir det spännande att se om jag märker någon skillnad på henne de närmaste dagarna. Vi har fått tid för nästa behandling i slutet av mars. Gissar att Catz kommer att sova gott i natt efter detta äventyr :)
Anonym
2015-02-19 @ 21:38:33

Spännande att höra mera. Så roligt att höra

Svar: Ja, nu blir det verkligen spännande att se om hon blir bra igen! Vi håller tummarna :)
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2015-02-19 @ 21:39:02

Kram Ulrika Ö

Svar: Kram tillbaka till dig Ulrika <3
Camilla & Catz
Catz Matte

ingela
2015-02-20 @ 23:07:12

Håller också tummar!!

Svar: <3
Catz Matte

Anna-karin
2015-03-04 @ 18:16:22

Hej, har följt catz färd mot tillfrisknande. Och jag är full av beundran över erat arbete och ihärdighet! Jag har själv en hund som jag tänkte börja ge C-vitamin i form av nypon pulver. Vilken sort använder du? Vilket nässel pulver? Lycka till fortsättningsvis med beahandlingar.

Svar: Hej Anna-karin, Så roligt att höra att du följt Catz blogg! :) Du gör helt rätt som planerar ge nyponpulver och nässelpulver! Jag har gett Back On Tracks nyponpulver men det finns många som är bra. Nässelpulvret är Biofood. Ger du din hund färskfoder?
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anna-karin
2015-03-08 @ 09:43:51

Hej Camilla, tack för ditt svar :) Nej jag ger honom Acana`s light & fit eftersom han är kastrerad och har tendenser att lägga på sig lite hull. Matglad liten herre ;) Dessutom är han hos en dag/natt matte när jag jobbar dygn så det blir en massa "söl" med färsk mat tyvärr. Ska skaffa pulvren och börja ge det som komplement. Han får laxolja 1gg/dag. Samt en ägg gula i veckan. Känns som en djungel med alla olika sorter av allt, vad är bra eller inte. Vill ju ge honom det som är bra. Acana ska ju vara ett bra foder. Tacksam för alla tips. Ha det gott!

Anna-karin
2015-03-08 @ 09:49:01

Just ja, hur mycket ger du av pulvren? Emmet väger ca 13,7 kg
Kram
Anna-karin & Emmet

Svar: Hej Ann-karin,
Acana är bra men färskfoder är nog ännu bättre om du väljer en bra sort. Och inte är det mycket till "sölande" heller faktiskt :) Jag ger Catz Klass Kross som är färskfoder i djupfrysta "korvar", enkelt att lägga i en plastbytta och låta dagmatten lägga upp tillsammans med grönsaker som du skickat med, samt nyponpulver, nässelpulver och fiskolja. Vad gäller mängden pulver så står det på förpackningarna så räkna bara ut genom detta vilken mängd som gäller för Emmet :)

Ha en fortsatt härlig vecka i vårsolen!

Kram
Camilla & Catz
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar