Catz, munkpeppar och behandlingar

Efter besöket hos Kiropraktorn så märkte jag de närmaste dagarna en försämring hos Catz. Nu är det förstås inte säkert att det har det minsta att göra med behandlingen eftersom Catz har bättre och sämre perioder vad gäller rygg och bakben. Men det kan förstås också vara så att behandlingen satte i gång något som betyder att hon blir sämre innan hon blir bättre, vilket väldigt ofta är fallet när det gäller kroppens läkningsprocess.
 
Hon började också att löpa för en dryg vecka sedan och löpet är hennes jobbiga period. Framförallt perioden efter löpet som håller i sig ca 2-3 månader då hon har det väldigt jobbigt hormonellt. Därför har jag nu börjat ge Munkpeppar som är en ört som kan vara väldigt effektiv vid hormonella besvär hos både människor och djur:
 
"Egenskaper: Anafrodisiakum, hormonbalanserande. Kan lugna hormonstinna individer av båda könen. 
Munkpeppar innehåller en agnusid som stimulerar hypofysen och produktionen av gulkroppshormon. Munkpeppar verkar stabiliseranden på hormonrubbningar och kan hjälpa vid överdriven brunst, löp och PMS besvär. Används också till översexuella hingstar/valacker, övermaskulina hundar och vid skendräktighet."
Det kan alltså även vara något att prova för er med hanhundar som har jobbiga perioder då många tikar löper.
 
 
 
Det ska bli spännande att se om det gör någon skillnad för henne.
 
Den 26/3 ska Catz på sitt andra besök hon Hundkiropraktorn Ylva i Hundiksvall men redan nästa vecka ska vi till vår egen ängel Anna för ännu en frekvensbehandling. Catz har helt klart en obalans i sin kropp som inte har med korsbenslederna att göra och sist vi var till Anna mådde hon mycket bra en längre tid efteråt. Hon hade t ex ett irriterat öra och ett rinnande öga och detta försvann efter besöket hos Anna. För en tid sedan har ögat börjat rinna lite igen. Om jag minns rätt så hade det med magen att göra enligt Anna. Jag känner av Catz väldigt väl då vi har en osynligt kommunikation och jag känner det som att hon behöver få mer hjälp att få ordning på sin kropp. Trägen vinner! :)
 
Trevlig helg på Er <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar