Första dagen på jobbet och skärpning för Matte

I dag var första dagen på jobbet sen på 8 dagar sen Catz opererades. Har varit lite orolig och undrat om hon mått bra. Gissa vem som stod vid ytterdörren och krockade med tratten på dörrkarmen när vi kom hem? :)
 
Vi har nyss varit på en 15 minuters promenad och jag fick förklara för Tösen några gånger att man kunde gå i långsammare tempo också ;) I dag har hon också gått över från tre mål mat till två mål av naturliga skäl. Normalt ger jag bara ett mål mat per dag då jag tycker det känns mer naturligt eftersom vilda hunddjur äter större mål mer sällan än småäter. Har av Homeopaten blivit rekommenderad E-vitamin som ska vara mycket effektivt mot cancer så det ska jag definitivt inhandla snarast!
 
I går kväll fick Catz också testa sitt nya halsband som jag sytt till henne. Det är betydligt bredare än hennes vanliga eftersom det är så snällt mot hals och nacke. Ett halsband bör ju minst täcka två nackkotor för att inte orsaka skada om hunden rycker till eller kastar sig i kopplet. Dessutom tycker jag det blev ganska snyggt på henne :)
 
 
Så här ser det ut när hon inte har det på sig....
 
 
Nya bädden var till belåtenhet och hon myste i den i går kväll men när det var läggdags så smög hon upp i sängen och lade sig vid mina fötter. Det fick hon så gärna <3
 
Mitt upp i hennes tillstånd med allt vad det innebär så har hon på bara några dagar blivit ordentligt fräck och ouppfostrad (med detta menar jag egentligen obalanserad). Det är inte lätt att vara den tysta och bestämda ledaren när hjärtat är sjuk. Jag blir så orolig och tittar mycket på henne, daltar med frågor om hon är hungrig, törstig, säger t o m att hon är duktig när hon äter osv.... Ren katastrof, så nu är det skärpning som gäller! Ska hon bli frisk så behöver hon vara balanserad och inte vara stressad p g a ett frånvarande ledarskap.
 
Hur klarar Ni att vara bestämd när hunden är sjuk eller skadad?
Monica
2014-04-15 @ 18:47:21

Hej! Skönt att hon är piggare. Halsbandet var så fint, förstår att hon är fin i det! Jessica en kompis här i Sollentuna har en likadan hund som dig. Han heter Quick . Så snäll och mysig hund Vi motionerade tillsammans i morse. . Jag visade henne bild på din lilla vovve och berättade om de trista som hänt Catz. Kram Monica

Svar: Hej Monica,Tänk vad hon blir berömd den lilla tösen :) Vad trevligt det låter att ha en kompis med hund att motionera med! Sträckan man går känns så mycket kortare när man har sällskap :) Tack för berömmet av halsbandet. Det är gjort med kärlek <3
Hoppas allt är bra med dig och familjen? Ni längtar väl tills värmen kommer och Elgö?
Kram och tack för din varma omtänksamhet Monica <3
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar