Dags för Hundkiropraktorn!

Efter en lång tids sökande efter en Hundkiropraktor i närheten av Sundsvall så gav jag upp och betämde mig för att ta med Catz till en Hundkiropraktor i Stockholm, när jag fick ett tips om en Kiropraktor i Hudiksvall som jobbar med både människor och hundar. Jag ringde henne och på torsdag har Catz fått tid!
 
En bild på den värsta snarkhunden jag har haft! :)
 
Hon mår jättebra utom i rörelseapparaten, även om hon har varit fantastiskt bra i ett par månader så måste vi få hjälp. Anna som gjorde en scanning och behandling i frekvensmedicin sa att den indikerade på ischiasliknande problem, samt artros. Vi började för ca 2 månader sedan med nyponpulver och gurkmeja i maten, som är inflammationshämmande och mycket bra för leder. Kanske är det därför hon har varit så bra en tid?
Hon har ju sin gamla ryggskada från trafikolyckan då hon var 7 månader, kanske är det den som spökar, men jag tror inte det är den.
 
Spännande blir det i varje fall. Ett litet äventyr för oss till Hudiksvall så där på torsdageftermiddag :)
Återkommer med rapport efter vi har varit där!
Ingela
2015-03-01 @ 21:54:52
URL: http://becausetrollrik.blogg.se

Tjenamoss! Ger du nåt speciellt märke av nyponpulvret (och kelp och nässelpulver)?. Du kanske inte vill göra "reklam" men minns att du beställde från nätet nånstans diverse grejer av det du berättat här att du gett Catz. Eller har du inhandlat detta "på stan". =) Kram till er !

Svar: Hej Ingela,Det finns många olika nyponpulver att välja mellan men jag ger Back On Tracks nyponpulver. Det ligger på ett bra pris också. Nässelpulvret är Biofoods. Köper på nätet, Svensk Hälsokost, Bodystore mfl. Det är bara att googla så kan du jämföra priser osv :) Ska du ha själv eller till vovven?

Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Ingela
2015-03-03 @ 17:20:36

Tack, va bra! Biofood har jag provat, visste inte det fanns på Back on Track. Det var inte jag som undrade den här gången egentligen, utan en vän och jag vet inte om det gällde hunden, ägaren eller kanske båda =)

Svar: Förhoppningsvis är det båda som ska ha :) Trevlig helg på dig Ingela!
Kram
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar