Busigaste 9 åringen ever!

Catz är så busig nu så det är inte klokt! Hon hämtar leksaker och bollar och kommer fram till mig minst 10 ggr om dagen för att hon vill hitta på något. P g a Spondylosen i ryggen ska hon inte gå så långa promenader utan ca 30 minuter åt gången, men vi går minst en gång om dagen i skogen på en 30 minuters prommis där hon springer och har det härligt! Hon tog en lång och tjock gren för några dagar sedan och skulle leka med så då fick man passa sig :)
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen/kvällen går vi en 30 minuters sväng där vi passerar en liten fotbollsplan och eftersom hon mycket väl minns att vi brukade träna lydnad på sådana så började hon gå lydnadsfotgående med mig och såg hoppfull ut för ett par veckor sedan. Jag har varit tveksam vad gäller att utsätta hennes rygg för felaktiga rörelser och påfrestning men har ändå tränat ett par minuters fotgående. Hon har tyckt det varit så kul så vi har långsamt utökat och tränar nu lite olika moment blandat med diverse cirkuskonster en liten stund på planen nästan varje kväll. Hon har bara fått mer och mer mental och kroppslig energi och verkar vilja jobba och hitta på allt mer saker. Spondylos går i skov så det är klart jag vill passa på medan hon har en god period.
 
Men cancern, då tänker ni förmodligen? Ja, jag vet inte vad jag ska säga om den. Det har nu snart gått 2,5 månad sedan vi var på Ulltuna i Uppsala och fick domen men tösen verkar vara gjord av något alldeles extra eftersom hon bara verkar bli piggare istället för tvärtom. Cancern i levern försvann ju tack vara alternativa behandlingar förra året så varför skulle den inte kunna försvinna även denna gång? Jag är ändå ganska övertygad om att det var två månaders intag av den smärtstillande medicinen Rimadyl som gav henne cancer i levern. Hon har uppenbarligen en svaghet där så hon ska inte ha något kemiskt i sig alls som belastar organen. Jag väljer i varje fall att inte tänka så mycket på det där och istället vara tacksam för att min tös mår så himla bra nu!
 
Vad jag älskar att få spendera glada, pigga dagar med min Catz <3
Robex Lundgren
2015-08-12 @ 17:54:38
URL: http://ghgumman.blogg.se/

fin hund

Svar: Tack! <3Kan bara hålla med :)
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar