Skogmöte med veterinären

I morse tog Catz och jag en lång skogspromenad och medan vi går där på stigen så kommer en kille joggande. Jag hejar och när han passerar så känner jag igen honom som Catz veterinär som opererade henne för nästan sex veckor sedan! Får stillestånd i huvudet och glömmer att han heter Ulrik och frågar i stället:
 
"Men är det inte veterinären?" :)
"Jo", svarar han.
"Det här är ju Catz som hade cancer", säger jag glatt!
Ulrik blir tyst och tittar länge och förvånat på Catz innan han långsamt säger "Vad pigg hon verkar!"
"Ja", svarar jag glatt! "Vi kör på med homeopatmediciner och kosttillskott så hon är superpigg numera!"
Ulrik tittar konfunderat på Catz och säger inte mycket.
Jag fortsätter, "Jag tänkte komma in till Er i augusti om hon fortfarande finns här och är pigg och ta lite prover bara för att kolla läget."
"Ja, det kan ju vara bra", svarar Ulrik och ser fortfarande ut som om han inte riktigt får ihop det hela.
 
Vi säger hej och fortsätter vår promenad. Resten av promenaden kunde jag inte sluta att le.
Det var riktigt kul detta! :)
 
Trevlig helg på Er!
 
Anonym
2014-05-16 @ 17:08:48

<3 :-)

Svar: Tack! :) <3 Tillbaka!
Catz Matte

Annelie
2014-05-16 @ 21:16:54

Underbart <3 fortsätt och bara njut :-)
Kram till er båda!

Svar: Tack Annelie! :)
Kram tillbaka från både Catz och mig! <3
Catz Matte

Ingela
2014-05-16 @ 23:45:29

Oj vilket SAMMANTRÄFFANDE! =)

Svar: Ja, eller hur Ingela!! :)
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar