Olyckligt att inte lyssna på sin magkänsla....

I dag efter jobbet så skyndade jag hem för att få ta ut min bästa vän på en skogspromenad. Nästan varje gång vi ska gå ut numera så springer hon och hämtar sin röda boll i ett snöre och sätter sig vid ytterdörren med en förhoppningsfull blick. Varje gång ber jag henne lämna bollen hemma och säger att "snart kan vi kanske ta med bollen". I dag bestämde jag mig för att vi skulle ta med bollen och en gladare och mer energisk hund har jag inte sett på länge när hon förstod att bollen skulle med!
 
Upp i skogen gick vi och solen sken så vackert. Tog en liten bild på jäntungen (kärt barn har många namn - och Catz har massor).......
 
 
Vårt mål var en stor äng där jag tänkte provkasta bollen till henne (vi hade då gått i 40 minuter så hon var rejält uppvärmd). Något sa mig att jag kanske inte skulle kasta bollen men jag slog bort det som oro. Hon har ju sprungit en hel del de senaste veckorna utan problem.
 
Jag kastade bollen till en förväntansfull tös och hon flög i väg som skjuten ur en kanon! Hon hämtade bollen men jag såg att det inte gick lika flygande fort som vanligt tillbaka till mig. När hon kommer fram vill hon inte stödja på vänster bakben. Jag låtsades inte om något utan gav en godis och bestämde att vi skulle sätta oss och vila en stund och lyssna på fågelkvittret. Catz lade sig bredvid mig och så satt vi i ca 10 min. Sen ville hon kliva upp och gå och leta efter grässtrån att tugga på. Hältan var borta och vi gick hem. Hon var lika glad som vanligt men jag lärde mig en läxa. Lyssna ALLTID på din magkänsla! Den har hela tiden sagt mig att ta det lugnt med vilda lekar och det var helt rätt!
 
Nu har hon betydligt svårare att ta sig upp i soffan än de senaste dagarna så något hände där med ryggen eller vad det nu är....
 
Ville också försöka fota Catz nya halsband, hennes andra av min blivande kollektion, men hon tyckte jag betedde mig lite underligt när jag bad henne sitta kvar medan jag ställde mig bakom henne för att få en bra bild - kolla blicken! ;)
 
 
Till slut blev nedanstående bild den bästa jag fick till av hennes nya halsband!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar