MIRAKEL för olyckskråkan

I går gick Catz och jag en 40 minuters promenad i skogen och hon var pigg och hade inga problem med orken eller glädjen :) Halvvägs så stannade hon för att äta gräs som vanligt och satte ett grässtrå i halsen. Hon blev rädd (som hon tyvärr blir för det mesta numera), och sprang fram till mig i panik över obehaget. Hon drog snarkade inandningar och försökte kräkas men fick inte upp något. Jag tittade i halsen men såg inget. Vi gick hem igen och jag försökte få henne att dricka vatten men det ville hon inte. Googlade (vad gjorde man innan Google fanns), och fann ut att man skulle ge knäckebröd för att försöka få grässtrået att lossna. Det blev inte bättre. Under kvällen ville hon mest sova och fick däremellan otäcka attacker av kräckförsök och konsiga inandningsljud. I natt blev det just ingen sömn eftersom hon fick det jobbigare hela tiden och mådde allt sämre. I morse hade jag inget annat val än att åka in med henne till veterinären.
 
För att göra en lång historia kort så fick jag klart för mig att de behövde söva henne för att komma åt grässtrået. Då bad jag dem att samtidigt göra ett ultraljud och titta på lever och livmoder. Veterinären ville börja med att ta blodprov. Catz fick massor av beröm för att hon är så otroligt snäll och samarbetsvillig på bordet. Min lilla tös stod och lutade sig mot mig hela tiden med hakan på min axel <3
 
 

Catz med dropp i väntan på besked om sitt öde
 
 Därefter satte de på henne ett dropp och jag satt med henne på golvet och förberedde mig på det värsta. Om beskedet skulle komma att hon hade fullt med tumörer i buken så skulle hon inte väckas upp mer bestämde jag.
Veterinären kom tillbaka och sade att en annan veterinär hade tid att göra ett ultraljud innan vi beslutade oss för att det var värt att utsätta henne för sövning och ta bort grässtrået. Väl inne på bordet så säger veterinären efter en stund att han inte kan se några tumörer. Livmodern ser ok ut men har lite vätska i sig. Mjälten är förstorad och det beror troligast på stress säger han. när Ingela Johansson gav Catz kraniosakral behandling för några veckor sedan så kände hon av en förstorad mjälte. Att Catz har varit stressad de senaste veckorna är ingen underdrift. Hon har fått rädslor hon aldrig tidigare haft. Homeopaten Charlotta Jaakkola tror detta beror på den förträngda chocken i samband med bilolyckan 2007, som nu frigjorts och kommit upp till ytan.
 
Den kvinnliga veterinären som först tog hand om oss tog med oss till ett annat rum och meddelade att hon hade en något förhöjd sänka som troligen kommer från hennes spökande livmoder, men att det på inget sätt är akut. Hon rekommenderade inte operation i denna värme utan tyckte vi kunde avvakta ett par veckor med beslut. Leverprovet var helt utan anmärkning!
 
Jag fick lämna Catz kvar för att ta bort grässtrået och när de ringde några timmar senare så var hon vaken men groggy. Veterinären berättade då att de tagit några röntgenplåtar på buken och att hon inte kunde hitta några tumörer men att hon även skulle be en kollega titta.
 
När jag hämtade Catz så fick jag med grässtrået som suttit i svaljet och upp mot nosen och orskat blödning. Veterinären berättade att två veterinärer hade granskat röntgenplåtarna men inte funnit minsta tumör!
 
Vad säger Ni om det kära vänner?! :)
 

Ett ca 10 cm långt grässtrå kan orsaka en del problem
 
 Detta är en glädjens dag och jag skulle inte vara gladare om jag vunnit miljoner! Nu jobbar vi vidare med homeopatmedel för att få ordning på hennes hormonobalanser och livmodern. Krävs det så får vi operera bort den. Men cancern är BORTA!!!
 
Till helgen ska jag öppna den länge sparade Champagnen för nu har jag äntligen något att fira! :) Tjohooo!!
 

Groggy men cancerfri och hemma <3
 
Siv
2014-07-23 @ 20:56:30

Vad roligt att hörna, undrens tid är inte förbi!

Kramar till er båda

Siv
2014-07-23 @ 20:56:31

Vad roligt att hörna, undrens tid är inte förbi!

Kramar till er båda

Svar: Ja Siv - mirakel sker hela tiden. Man behöver kanske tro på dem <3
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Ingela
2014-07-24 @ 16:10:04

Ville visa matte att hon trots allt mår fint, otroligt, finns inte ord =)

Svar: Så var det nog Ingela <3
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2014-07-24 @ 17:22:21

Härligt att det faktiskt kan vända, håller tummarna att allt går bra o hoppas skumpan smakar!! :)
/Leif

Svar: Ja visst är det alldeles underbart! :) Tack Leif!
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2014-07-24 @ 19:50:29

Sådärja, vad underbart! :)

Anonym
2014-07-24 @ 19:50:37

Sådärja, vad underbart! :)

Svar: Helt underbart! <3
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2014-07-24 @ 19:50:42

Sådärja, vad underbart! :)

Anonym
2014-07-24 @ 21:52:16

Jag är från hjärtat så himla Glad för dig och Catz!!! ❤️❤️

Svar: Tack fina Lovisa! Det vet jag att du är <3 Allt är möjligt, eller hur?
Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2014-07-24 @ 22:37:26

Yes o yes <3 så underbart gott att höra Camilla!
Efter alla turer om hopp och förtvivlan så kan du nu släppa det <3
Hälsa finaste Catz <3
Stor kram
Annelie

Svar: Hej Annelie,
Jag är så himla glad och lättad! :)
Det var en mening med grässtrået som jag tänkte där på natten när hon hade det så jobbigt :)

Kram
Camilla & Catz
Catz Matte

Anonym
2014-07-24 @ 22:37:53

Yes o yes <3 så underbart gott att höra Camilla!
Efter alla turer om hopp och förtvivlan så kan du nu släppa det <3
Hälsa finaste Catz <3
Stor kram
Annelie

Anonym
2014-07-24 @ 22:37:55

Yes o yes <3 så underbart gott att höra Camilla!
Efter alla turer om hopp och förtvivlan så kan du nu släppa det <3
Hälsa finaste Catz <3
Stor kram
Annelie

Anonym
2014-07-24 @ 22:37:55

Yes o yes <3 så underbart gott att höra Camilla!
Efter alla turer om hopp och förtvivlan så kan du nu släppa det <3
Hälsa finaste Catz <3
Stor kram
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar