Sjukling - men vid gott hopp

I går kväll fick Catz ett homeopatmedel som heter Pulsatilla för sina förmodade livmoderproblem. Hon blir tyvärr inte bättre utan långsamt lite sämre för varje vecka. Hon är stel i bakbenen och darrar i dem. Hon har inte gått längre promenader än ca 15 minuter den senaste veckan p g a att hon blir trött i benen. Hon har inga problem att trava men då hon går långsamt eller står stilla så ser man att något är fel. Hon är dessutom sämre i sin rygg igen. När jag provar att smeka henne väldigt lätt över ryggen så reagerar hon genast. Det är kanske en kombination av ryggproblemen, kontra trilskande livmoder, men jag tror att livmodern är den största boven i dramat. Jag vill gärna avvakta med operation om hon inte mår alltför dåligt p g a:
 
1. Det är en stor operation som inte är helt ofarlig och mycket påfrestande.
 
2. Värmeböljan som aldrig tar slut med rötmånad på det - inte de bästa förutsättningar för stora operationssår att läka fint.
 
3. Alla starka medel som smärtstillande och sövning som belastar levern mycket hårt (hennes cancertumörer satt i levern).
 
Självklart chansar jag inte och skulle hon visa att hon börjar må allmänt dåligt så blir det operation direkt.
Nu hoppas jag faktiskt att det är livmodern som är boven, eftersom detta går att åtgärda. Skulle hennes rygg ha blivit så dålig att det är den som skapar dessa symtom så är det en svårare nöt att knäcka.
 
I går gav jag henne alltså då fem små vita piller på Homeopaten, Charlotta Jaakkolas inrådan. Dessa slickade hon glatt i sig från skeden (smakar socker). I morse fick hon fem piller till. I kväll får hon de sista fem pillren och sedan ber jag Er alla att hålla tummarna för att hon blir bra!
 
Homeopatmedel har en enorm kraft. Jag fick själv bukt med mina ständiga urinvägsinfektioner genom homeopati. I 10 års tid hade jag minst 2-3 akuta urinvägsinfektioner per år som krävde antibiotika. Antibiotika slår ju inte bara ut de onda bakterierna, utan även de goda, och vips så har man kommit in i en ond cirkel. Efter att ha gått på behandling hos Homeopat så var jag helt fri från infektionerna i nästan ett år, tills en blixten slog ner och jag däckades av en rejäl urinvägsinfektion med kraftig smärta och feber. Jag var till vårdcentralen och fick med mig ett recept på antibiotika som jag hämtade ut. Väl hemma igen så tog jag telefonen i stället för en tablett och ringde min Homeopat. Hon rådde mig att absolut inte ta antibiotika eftersom denna infektion var en utrensning efter behandlingarna jag fått under året. I stället ökade vi doserna på de medel jag hade hemma och hon bad mig hålla ut till kvällen. På kvällen hade febern gått ned och smärtorna minskat. Urinvägsinfektionen läkte ut och sedan hade jag inte någon fler på 12 år! Kroppen har en fantastisk läkekraft om den bara får hjälp med orsaken till det sjuka och inte bara, som inom skolmedicinen, medicin som behandlar symtomen och inte orsaken.
 
Jag har affirmerat en frisk Catz och framanar bilder där hon springer som en galning med sin boll, tränar lydnad med sin fantastiska arbetslust osv. Viktigast av allt så tror jag och förväntar mig att hon ska bli helt frisk igen!
Jag ser med spänning och förväntan fram emot de närmaste dagarna.
 
Just nu ligger tösen bredvid mig i soffan och snarkar lite lätt :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar