Väntans tider och en räddare Catz

I morgon är det en ny vecka och snart påsk. Troligen kommer besked på analysen av Catz levertumörer innan påsk och vi får då veta om det är godartat eller elakartat. Även om det är elakartat så kommer vi att fortsätta som vi har börjat med alternativa medel. I morgon är det dags att åter dubbla givan med carragenalger och hon kommer då att vara uppe i 6 matskedar per dag. Då det gäller tumörer så ska hon helst upp i otroliga 10 matskedar per dag så det är tur att matvraket är tillbaka och slukar allt i skålen :)
 
I morgon är det också dags för Catz andra healingsession av tre på distans som hon får av Annelie Westesson i Skåne. Det ska bli så spännande att höra vad Annelie har att vidarebefordra till mig från healingen och kommunikationen med Catz efter den tredje och sista sessionen.
 
Efter operationen och alla dagar denna vecka uppe på veterinärkliniken så har Catz blivit en betydligt osäkrare hund. Hon reagerar med rädsla när jag öppnar frysen, diskmaskinen och springer i väg med svansen mellan benen. Eller som när Pappa lyfte en påse i hallen med kaffekoppar i som klirrade då hon genast började backa misstänksamt. Hon har alltid varit lite känslig som många vallhundar är (fast samtidigt kaxig och dominant), men detta är "over the top". Jag tror att hon som är så känslig och reserverad på något sätt fick sig en knäck och tappade både tillit och självförtroende av upplevelsen att bli lämnad och "misshandlad" i flera dagar hos veterinären. Hon förstår ju inte att vi bara vill hjälpa henne så om man ser det från hennes synvinkel kan man ju faktiskt förstå vilken traumatisk upplevelse det har varit....
 
Är det någon annan som upplevt att Er hund eller annat djur reagerat liknande?
 
Avslutar med en bild av Catz som valp <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar