Cancer går att besegra

Har suttit och läst fantastiska berättelser av människor som besegrat sin cancer!
Vill så gärna att Catz berättelse ska bli en framgångssaga!
 
Har av homeopaten fått rekommendation på E-vitamin som ska vara effektivt mot cancer. Hon rekommenderar ekologisk mandelolja, samt E-vitamin på kapslar som jag kan öppna och strö över maten. Ska beställa detta nu på direkten.
 
Flera av berättelserna av människor som besegrat sin cancer har gjort upptäckten att cancerceller trivs i sur miljö och vantrivs i basisk miljö. Kött, protein m.m bildar sur miljö med många grönsaker bildar basisk miljö. Hundar ska ju inte bli veganer utan behöver kött men jag frågade ändå vår homeopat vad jag kan göra för skapa mer basisk miljö i Catz kropp. Hon svarade att MSM och kalk är basiskt och att jag kan lägga till även basbildande grönsaker.
Vad jag funderar på är om det är tumörerna i levern som spökar för henne nu eller om det är livmodern...
 
Vill dela med mig av en av dessa framgångshistorier i besegrandet av långt gången cancer:
 

Hon blev frisk mot alla odds - när hon la om sin kost

En kvinna från västsverige räddade livet på sin lillasyster som hade för långt gången bröstcancer. Hon hade åtta, nio tumörer, i bröst, lunga, lever och  hjärnan. Läkarna hade gett upp hoppet och berättade att hon hade några  månader kvar att lev72-rodbeta-7330.jpga, hon skulle förbereda sin begravning.

Storasystern läste allt hon kom över, (utöver vanliga medicinska  studier), om hur folk gjort för att överleva mot alla odds. Det  gemensamma var att överlevarna hade ställt tillrätta ph-balansen i  kroppen, eftersom cancerceller vill ha en sur cellomgivning och inte kan överleva i en mer alkalisk miljö. Systrarna la därför, liksom de andra  överlevarna, om kosten till att enbart bestå av råa grönsaker i massor,  frukt, bär, örter och frön.

De åt enbart vad man kallar levande föda i  tre månader. De drack pressade grönsaksdrinkar flera gånger om dagen.  Allt för att få i sig så mycket näring som det bara var möjligt.   All tumörtillväxt avstannade, av tumörerna syns bara ärr.

Nu har det gått tio år och hon är fortfarande frisk. Man tror inte ens hon varit förkyld i sitt liv - så fräsch ser hon ut.

------------------------------------------

Fler berättelser finns på http://www.frisk.n.nu/berattelser-ur-verkliga-livet

Anonym
2014-05-07 @ 06:07:09

Visst är det underbart! Det finns många sim besegrat cancer. Så glad att du har rätt sätt att se på detta. Min pappa är en av dem som blev fri från sin cancer. STOR KRAM, Lovisa

Svar: Jag har förstått mer och mer att det finns många där ute som vägrat acceptera Läkarnas dödsdom och på egen hand vidtagit åtgärder som gjort dem friska! Så glädjande och uppmuntrande att höra att din Pappa blev fri från sin cancer! <3Kram vännen!
Catz Matte




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

catzintebaraenhund.blogg.se

Catz är inte bara en hund, inte bara en Australien Shepherd.... Hon är min bästa vän, min ständiga följeslagare, den jag känner mig halv utan och ljuset i mitt liv. Nu är hon svårt sjuk och jag tänker göra allt som står i min makt att vinna över döden och få henne frisk igen med hjälp av alternativa metoder.

RSS 2.0
Husdjur
Bästa Webbhotellen blogglista.se Personligt bloggar